Alimente in care gasesti vitamine si minerale pentru sarcina

Share Button

Vitamine prenatalePe parcursul celor 40 saptamani de sarcina, femeia gravida trebuie sa acorde o atentie aparte alimentatiei si sa se asigure ca organismul ei poate extrage din alimentele consumate toate vitaminele si mineralele necesare dezvoltarii bebelusului.

Nu cred ca ar mai trebui spus ca, evitarea alcoolului, a tutunului, a cofeinei, a drogurilor si medicamentelor este absolut necesara.

Daca alimentatia ta nu este suficient de echilibrata, sau daca nu reusesti sa asimilezi toate vitaminele si mineralele necesare celor 40 saptamani de sarcina poate ar trebui sa te gandesti sa apelezi la ceva suplimente cu minerale si vitamine pentru gravide obtinute din surse naturale, cum ar fi New Life Multivitamin de la Calivita, si sa eviti pe cele sintetice.

Vitaminele si mineralele le gasesti in urmatoarele alimente

Vitamina C: legumele si fructele proaspete, in special citrice (portocale, lamai, ananas, grapefruit), bacele rosii (fragute, zmeura, coacaze, kiwi), legume (broccoli, cartofi, ardei, tomate, varza, patrunjel).

Vitamina B1: cereale integrale, drojdia de bere, legume, carne (in special cea de porc si organele), peste, galbenus de ou, lapte, paine, paste fainoase.

Vitamina B12: se gaseste doar in alimentele de origine animala – carne, in special ficat, lapte, produse lactate, oua; dar si in fructele de mare (crabi, stridii, scoici).

Vitamina B2: ficat, inima, carne de vita sau porc, peste, ou, lactate, cereale integrale, legume verzi.

Calciul: produsele lactate, spanacul, brocolli, varza de Bruxelles, somonul, sardinele conservate cu oase.

Vitamina B3: peste, carnea alba, ficatul, carnea de vaca, cereale integrale, paine, curmale, smochine, piersici, avocado, migdale, ciuperci, arahide.

Vitamina E: uleiuri vegetale bogate in acizi grasi nesaturati – porumb, floarea soarelui; fructe oleaginoase – arahide, seminte de floarea soarelui; germeni de cereale, legume verzi, spanacul in special, rosii, carne (cantitate foarte mica).

Vitamina B6: drojdia de bere, cereale integrale, lapte, oua, peste, fructe oleaginoase (nuci, arahide), legume proaspete, banane, avocado, varza.

Vitamina B9 (acidul folic): legume verzi, sparanghel, spanac, varza, porumb, morcov, caise, banane, portocale, mazare, rosii, grau, ou, ficat, migdale, lapte, branzeturi fermentate.

Fierul il gasim sub doua forme:

fierul nonhemic, care se absoarbe mai greu de catre organism si se gaseste in legumele verzi (spanac, patrunjel, praz, varza), leguminoase (linte, mazare), fructe uscate (struguri, caise) si cereale integrale.

fierul hemic, care se absoarbe mai usor de catre organism si se gaseste in carnea rosie (ficat in special), peste (stridii, scoici, sardine) si in carnea de curcan

Zincul: carne, peste, frcute de mare, oua, produse lactate, drojdie de bere, fasolea.

Magneziul: cereale integrale, fructe oleaginoase (nuci, migdale, alune), ciocolata, leguminoase (fasole alba), spanac, avocado, broccoli, mere, banane, citrice.

Iodul: sarea iodata, algele, pestii de apa sarata, fructele de mare, sarea de mare.

Potasiul: pasari de curte, peste, fructe (banane, caise, prune uscate), legume (spanac, rosii, cartofi).

Este greu in societatea moderna sa ai o alimentatie echilibrata care sa asigure necesarul de vitamine si minerale asa ca poti apela la suplimentele alimentare pentru gravide. Recomandarea noastra este New Life Multivitamin de la Calivita.

In majoritatea formelor de vitamine prenatale gasesti vitaminele si mineralele recomandate mai sus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *